Friday, September 23, 2011

Harga sebuah penantian

Assalamualaikum :D

Dgr tajuk macam tajuk novel kan? nahhhh,its not abt that lah..
Actually,Korang tahu tak berapa harga kalau kita sanggup tunggu untuk sesuatu,seseorang and so on lah?
Dua heng? 3 heng? 5k? Kepala lututlahkan.. Jawapannya tak ternilai dengan duit harta and kalau korbankan ayam atau kambing pun nahhh takkan bole bayarlah der..Ada BRAN NAK TUNGGU KAH? *ce cabar.ce cabar :P LOL

Bagi aku lah kan..
Harga sebuah penantian tu tak ternilai dengan apa pun yg berbentuk solid,liquid ataupun gases..
Tahu tak kalau kita menanti/tunggu untuk sesuatu atau seseorang..kite bole latih diri jadi sabar,yang panas baran akan pulih jadi cool liddat..And yang muka legend akan menjdi someone yg berhati cute,boros akan jadi someone yg berjimat cermat and yg suka melalak nangis tak berenti akan jadi kuat macam armstrong..

Lagipun bile kita menanti kita akan automatik cari Allah SWT,Baguskan?  takdelahhh lupa diri je*aku pun 2kali5 je..hewhew! Kita pun akan jadi lebih matang kalau apa yg kita harapkan dan apa yang kita nantikan tu tak ada,tak jadi beli atau sudah berpunya..Omg...:O rahang jatuh sebentar.. :'(
Tapi jangan cepat putus asa .. Sabar and tunggu lagi maybe Allah ada something speacial for us..Tak gitu abang and kakak semua?Tak caya? Tak caya buatlah.. Wa dah try der.. Sumpah dah kuat sikit cuma tak sampai tahap Armstrong jeee~~ *small arm adalah..  Bila kita tunggu untuk something/someone ni kita akan belajar EMPAT benda asas iaitu..*kasi drum skit!
1. Redha
2.Sabar.
3.Tawakal
4.doa

Kan aku dah masuk bab agama dah.. *pengaruh exam final yg bakal berkunjung..:P
So aku pun tengah menanti ni..
menanti bila nak dapat CEKPON(hp) baru,Kereta,Lesen,Rumah,Kasut and err ada yg di secret kanlahh..
So,ermmm..Aku akan tunggu jugak sampai aku dapat kalau takde rezeki mungkin akan ada yang lebih baik menanti*mcm prince charming :PPPPP
okayh sebelum aku bajet 2010 kat sini..perghh better wa chow sebelum tu kan tadi kita pergi meeting koperasi sebagai pemegang syer! Hahaha,lawaklawak:P aku terlebih formal sampai gagap masa nak bagi sokongan..

Tata!!!

No comments: