Wednesday, September 12, 2012

STPM? Bagus ke?

Hai awek cantik and abang molek sexy adik- adik.. secara teknikal aku tak ada mood but aku tak nak terpengaruh dengan emosi tsunami ni.

Oleh sebab aku sedar diri tak lama lagi nak kena angkat kaki dari assunta tercintan tu, so aku pun searchlah beberapa course yang kena dengan jiwa aku. Then tetiba je aku ternampak satu blog* theotherkhairul bincang pasal benda yang aku cari and aku pun klik lah u ollss:)

STPM ni memey dipandang rendah sikit oleh sesetengah orang sebab belajar dalam sekolah and khas untuk orang gagal which tanggapan dorang tu kena sepak jauh sampai marikh!

For korang yang nak tahu kan * yang tak nak shut up sana .. stpm ni adlah cara pintas nak sambung belajar. Maksudnya, lepas tamat belajar terus ambil degree. Hehehe.cun kan? But! Korang pun kena tahu yang STPM ADALAH TERGOLONG DALAM TOP 5 EXAM PALING SUSAH :'( but, kalau rajin usaha sabun top pun korang boleh tibai.. STPM terbahagi kepada dua aliran * setakat yg aku searchlah
Aliran sains and aliran Sastera :') yg ambil sastera for spm tak boleh ambil sains masa stpm sebab kita tiada basic ye..harap maklum:)
Stpm kan dah ikut sistem baru,  ikut sem sekarang ni. Hohohi! Jangan risaulah bila kawan korang kat u tu cuti korang tak cuti..ek?  STPM ni kalau ikut blog mr.k lagi tinggi peluang untuk masuk U sebab kebanyakannya pandai. * mata ke atas sebentar
Nk lebih bagus ambillah lima pelajaran yang tak termasuk muet and pengajian am sebab subjek tu wajib .. fyi juga stpm taklah selama diploma. Bagi aku kalau belajar dalam tempoh lama, confirm aku leka tambah pula dekat U ada benda yang aku minat..hahaha, jangan marah ek! Kelebihan yang lain adalah korang boleh guna stpm untuk minta kerja sebabnya stpm ni sama dengan A - level!  Coollll!!!

Aku pun pening nak pilih yang mana sebab aku pun tak habis trial spm lagi ni.. ujian personaliti yang aku buat kata aku sesuai ambil course seni reka .. weyh! Aku punya seni pun kuang kuang kot takkan nak ambil seni kan?  Aku nak ambil farmasi and aku nak ambil law.. so mana better?

No comments: