Thursday, November 29, 2012

LAST DAY, ASSUNTA FORM 5 STUDENT

Malam yang indah ..siap sedialah dengan mukadimah panjang aku malam ni.. kalau taknak baca takpe*baca juga! Paksa* macam apa yang korang nampak nun di atas adalah sudah terang lagi bersuluh tujuan saya pada malam ini. Eheeem! Lets start!

So, Assunta.yes, I'm Assuntarian. Bukan senang nak survive dalam sekolah yang top di Pj *fact* as a student, semua kecemerlangan harus di maintain kan ya atau menambah kecemerlangan sekolah.
Aku masuk sekolah ni masa f1, masa bulan satu dek tiada kekosongan sebab terlampau ramai yang mohon dan saya tertinggal.But, jodoh tak kemana. Allhamdulillah, aku ditempatkan di kelas 1 cempaka3 . Nama kelas memang klasik dan feminin gitu..
Masuk form 1 muka kerek je konon tak nak dibuli..tapi memang tak pun.*kawan dengan gangster, lol* first kawan dengan nad, or nurul nadiah.  Memang dia nampak sombong, but alaaaa kejap je then we became friend, BFF. Tak lama lepas tu! Nabil pula masuk sekolah tu and kami sekelas sampai sekarang. Nabil or Nabillah.  Form 1 adalah tahun mengenal latar belakang masing-masing. Classmate! Ohhh! I miss C3's. Ohhhmy!

Form two! Yang ceria girang sentiasa masalah pun tak banyak macam sekarang--' classmate tetap sama cuma captain class adalah nurul Aiman my classmate till form five! That time, kami masih bersama and oh ya! Shuhada.. kakak hot *gelaran* kami bertiga bersama, gelak usik mengusik...sampailah satu masa aku dengan shu pergi tournament hoki. And Taaaaaadaaa! Jannah pula masuk sekolah:) Dia ex samadian.  Sebab kemasukan kami semua dirahsiakan. Kami berlima kembali rapat namun tkdir sudah tertulis, shu pergi dari kami *kawan dengan orang lain* faktor dirahsiakan. Tinggallah kami berempat.  Sebagai teenagers, crush adalah benda wajib! Masing-masing ada kerushh.hahaha..

Dari situlah kami kenal dengan sekumpulan budak lelaki yang still our frnds now. Form two memang best! Ohh! Aku jumpa maya pun masa tu lah, junior yang paling sempoiii.. ingat lagi tunggu bas dengan najah, fatimah, alisa ..
Balik lambat dengan maya sebab nak tengok crush!

Form 3 , pmr! Macam tahun sebelumnya but kami dah jadi senior pagi! Yeayy!! Masa form 3, kami berempat memang rapaaaat dengan geng lelaki a.k.a UC ... almost everyday pergi library to see them and study together.. masa ni juga kami kenal cinta. Cinta dengan siapa? Shhhh! Persahabatan diuji.  Kekuatan dan kesetiaan merapatkan kembali! Allhamdulilah.
PMR memang membunuh jugalah tapi kami relaks chill je macam nothing happened and taadaaaa! Aku dihantar ke kelas sastera. Choppp! Form 3 adalah TAHUN PALING BEST SEPANJANG HIDUP!

Form 4 kami berpisah, aku ke sekolah vokasional selama 2 minggu then keluar *faktor rahsia*
Masuk balik Assunta. Form 4 is the hardest year and lucky year juga. Membesar dan matang adalah perlu waktu tu..tahun tu aku dapat jadi pemain hoki daerah, team hoki assunta menang! Yeayy!
Hidup tak sentiasa happy, aku diuji dengan cinta dan persahabatan.  Aku taknak lepaskan dua-dua, so aku redah juga! Grrrr--'
Allhamdulilah, selesai. Form 4 aku dapat banyak pengajaran. Dan yang specialnya, aku berhijab masa form 4 .. keputusan besar dan Allhamdulilah I'm still learning to be a good girl :'3 Form 4 aku belajar macam mana nak berdiri sendiri and berhadapan dengan haters, segala oranglah.. Jannah masuk kelas science and kami bertiga masuk kelas sastera.. bayangkan macam mana aku deal dengan pihak vokasional dalam masa 2 hari padahal kawan senasib kena tunggu 6 bulan untuk keluar. Allhamdulillah! Penang is the best but PJ adalah lubuk rezeki,  perubahan, pembesaran aku.

Form 5, which is this year.  Form 5 aku kena jadi bertanggungjawab coz imma captain hoki assunta. Tak mudah nak puaskan hati orang, tak mudah nak kelola semua orang. Nasihat, kemarahan, sabar, tu resepi aku masa mssd.  Tak mudah macam apa yang orang nampak. Aku lebihkan sukan masa awal tahun till trial spm. Macam korang pernah baca dulu, sekali lagi aku jadi captain hoki premier atau liga negeri untuk team assunta. That time aku kena pilih antara kegemaran dan masa depan .. aku tak lepas peluang keemasan tu, dalam masa sebulan lebih aku dapat membentuk sebuah team yang sama hebat macam team aqilla dulu. Allhamdulilah! Jngan ingat senang! Tak..tak mudah tu. But, pengalaman tu memang takkan dapat trade dengan apa-apa pun. So, after that team baru aku dapat number 5 . Keistimewaan kitaorang, we have no coach.  No. Berlatih sendiri, so as a captain aku and the seniors kenalah tolong junior and tuahnya dorang cepat belajar and so cute!  After that, aku stop and terus study untill today,  the last day aku dekat assunta! Sebak memang sebak but future is waiting. So, aku harap sangat result aku flying colours. Amin.

So thanks for reading my long story.
Now, i learned it is not easy to be strong, to be matured, to find yourself that lost cause of situation..
Allhamdulillah!!

Note : Once assuntarian, Always Assuntarian. To truth, through charity:)

Nite ya olls!

No comments: