Friday, February 15, 2013

REVIEW : Bio Essence TANAKA WHITE plus SABUN BERAS

Assalamualaikum dear readers:)

Tajuk pun dah sebesau alam. Kahkahkah:p bukan apa aku buat review pasal BE( bio essence) ni pn sebab payah nak cari review.  And kalau ada pn mostly,singaporean yang buat.  Apapasal aku tetiba luar alam pakai BE? 

Selain dari nak berlumba dengan nadi, kulit siapa lebih cerah gebu montel, aku nak bertukar angin *memang suka tukar pun * and i can't use garnier and nano white anymore. Bukan product tu tak bagus its just my skin dah tak sesuai. So masa tu aku seloooomo habiskan pencuci muka and now tgh nak perabihkan krim garnier.  T.T

So,produk tanaka white ni aku dah guna dalam 2 minggu so far my skin dah makin ok.  Cerah? Bolehlah kot. Tapikan first affect is jerawat pasir batu bata aku timbul. Ish-ish-ish! Thats means produk ni dia akan keluarkan all those toxic daripada produk terdahulu ( baca dari blog manatah) tapi tak lamalah depends on people. Aku 3 hari 3 malam je merana.  Hahaha.
Yang aku suka cleanser dia!  Wangi tu bonuslah. And bila dah cuci muka, muka aku jadi bersih and taklah tegang macam half product tu ken? Lepas aku pakai cleanser aku pakai toner which is nyummmylicious! Dia cepat meresap. Slurrp! Hehehe:p Aku pakai cleanser and toner je,tak beli pun trial set gara-gara nak save duit and nak jimat sampai 2-3 bulan. *lihatlah ku yg kejam*
And my bff Nadi, dia suggest aku guna BE bird nest punya toner.  So aku dengan dia pn gedik tahap dewa pergi guardian masa lunch untuk try tester sahaja-.-' masa try tu, try jugalah BE bird nest punya sleeping mask,and all BE product. Seriously,bird nest sangat bagus! Sebab ada collagen and cepat meresap. Semua orang tau aku tak suka make up or whatever skin care berminyak. So itu sangat bagus! Daebak!

Sabun Beras yang aku beli petang tadi dengan mak. Before this ada ayah bawa balik seketul tu pun dia dapat free masa lawat kilang tu. Sabun beras mmg baguih na untuk sunburned yg macam aku ni. *hoki,cheer je pun * Masa pakai tu rasa wangi*bonus* and rasa amat bersih feeling tradisional. So aku bagi 4 star lah. Hehe. Tapi kalau pakai sabun beras ni, aku kena pakai bedak baby sebab kulit aku agak kering.  Aku pun tak tahulah, aku ni pemilik oily face-.- hehe

So,di bawah ni adalah bukti2 jenayah yang aku buat dekat muka aku . Hehehe. Sebab nak kecerahan berganda aku guna dua2 produk. Amacam care? Lolz! Ni my bff si nabil ajak pakai Clinique. Hoii kau jemah,tunggu aku kahwin baru boleh sebab duit kita minta cik abang ke now NO.NO. makan pun berjimats.  So till here readers! Thanks for reading all those crap. Hahaha. Aku memang macam ni

No comments: