Saturday, August 20, 2011

Ya Allah,aku bersyukur atas Perasaan yang kau berikan itu :)

Assalamualaikum..

Wahai readers sekalian*bajet macam ramai nak baca belog nih..hehe..ok.ok..jadi baik balik..

Ya Allah,apa yang aku nak cite ni maybe pernah jadi dekat seseorang and maybe kat korang yang membaca juga :')
Pernah tak Korang tergerak hati nak dengar ayat Al-quran,padahal masa tu korang tengah layan lagu ala-ala disco? Yeah,its happened to me! Aku AMAT  BERSYUKUR sebab Allah SWT masih bagi aku kesempatan untuk rasa ,perasaan yang sangat tenang..lagi tenang dari menangis 360 hari :P
Macam ni citernya............

Masa tu baru lepas buka puasa and lepas tolong kemas-kemas macam biasa ambik hp c3 mak aku and gedebumm masuk bilik layan lagu..*jgn tanya cik pon aku tu zaman tok kaduk cicah belacan punyer!..* Masa aku tengah syok layan lagu-lagu macam Party rock anthem lah..Tik Tok lah.. tetiba tangan aku tertekan button terus siaran Fly fm tu bertukar ke Ikim Fm.. jwapannya time tu ada pulak lagu nashid ni..Allah,ayo mata dah bergenang dah tungu nak tumpah,but control lagi...Dengan berbekal kan semangat merdeka aku pun cari siaran yang perdengarkan siaran yang ada Ayat-ayat Al-quran ni.. Bila buka je,tetiba dengar Imam tu baca surah errmm.. tak sure.  Apa lagi empangan ayo mata aku terus pecahlah.. And I cried like ten mins ..
Rasa masa nangis tu..Masyaallah tak terbayang and terungkap dengan kata-kata..Sesungguhnya Allah itu Maha Besar dan Allah tak pernah lupakan aku,tapi aku je yang selalu lupakan dia..

Harap lepas ni aku akan sentiasa mendahului  kewajipan aku pda Allah yang MAHA ESA ..Amin..

Apa yang aku kongsikan ni,hope jadi  teladan buat semua :)


No comments: