Sunday, December 23, 2012

Jumaat nanti

Assalamualaikum and a biiiigggg hye!

I feel better sikit for today, i don't know lah reaksi aku bila jumaat nanti. Rasa macam nak melalak,nak menangis but then aku rasa aku kuat untuk menghadap semua tu.  Yeah. Setiap pagi and sebelum aku tidur, aku asyik remind yang aku kena happy,walaupun sakit sebab kalau sakit tandanya Allah sayang.

Aku yakin yang Allah aturkan yang terbaik buat aku so kenapa perlu sedih? Kenapa perlu sakit hati?  Walaupun hakikatnya aku macam tu tapi for orang yang aku sayang, aku tak nak dia lebih sedih.  Kalau jodoh kita, walau apa pun jadi kita akan kembali jika tidak terimalah seadanya.

Tapi aku sangat berharap yang hari jumaat ni takkan jadi kerana semuanya tak masuk akal langsung.
Banyak yang kena korban,berapa banyak perasaan yang kena tanggung sakit.  So,aku harap sangat takkan jadi.  Bukan sebab aku tapi sebab orang selain aku. 

Tak salah kita melawan keluarga jika melibatkan seumur hidup kita. Melawan yang aku cakap ni bukanlah caci maki semua tu cuma tegas dan berkeras. Sayang dan hormat masih ada untuk keluarga. Satu penolakan akan membawa lebih banyak kebaikan.  Fikirlah keputusan di tangan :)

No comments: