Friday, August 5, 2011

Makanan kegemaranku!!!

Heyyyyy!!! Tadi secara sengajanya saya pergi jalan-jalan cari ruang dekat blog semua orang tetiba ternampaklah contest ni,hadiah erm...untung-untung!! so sesiapa nak join tu cepatlah..
kalau bab makan ni janganlah menjemput aku untuk kritik semua aku bagi bintang tapi hanya untuk satu makanan ni jee aku tak boleh nak kritik sebab SEDAPPPP sangat!!




Ni hah makanannya! Rendang Dendeng bukan dingdang mainan budak-budak tuh -.-


Rendang ni orang yang pakar memasaknya dalam rumah aku adalah MAK yang teramatlah detail kalau bab masak-masak ni!
Saya suka makan rendang ni sebab daging tu tak liat macam getah,orang kata gigit sekali je terus hancur!tak percaya cubalah!!
Kalau ada ni time raya atau apa-apa event dekat rumah.. kitaorang adik beradik tak bagi chance langsung,selagi tak puas makan selagi tulah dok mengunyah rendang ni..see,dah kecur air liur ni..puasa-puasa!huhu!
Resipi tak ramai yang tahu sebab dia bukan malaysia punya,oleh sebab mak tercinta ni mix indonesian so dia tahulah kan kan..Saya still MALAYSIAN :') nak tahu lebih-lebih jom chat..hehe
Rendang ni sedap giless kalau makan dengan nasi panas,pulut kuning mahupun pink:P and sewaktu dengannya ... Cik kia jangan lupa rasa tau.. confirm sekali rasa dah melekat dekat kerusi taknak balik..hehe..



oklah nak tag pulak...

sahabat!!!!!



Tu je kot yang boleh disharingkan..hope adelah rezeki kan kan..kite first time masuk,redha je lah :D
hope semua orang suka,jangan lupa follow :D

No comments: